Fysiotherapie

De Fysiotherapeut is de expert in houding en beweging, fysiotherapie speelt een belangrijke rol in het voorkomen, verhelpen of verminderen van jouw lichamelijke pijnklachten en ziekte. Fysiotherapie kan worden ingezet bij klachten van de spieren, banden, gewrichten en zenuwen, ook wel het bewegingsapparaat genoemd. Ook bij problemen met het zenuwstelsel, bloedvaten, longen, hart en de huid kun je bij de Fysiotherapeut terecht.

Wanneer is Fysiotherapie zinvol?

• Als je klachten hebt bij het bewegen of een blessure hebt
  • Vanwege een (chronische) aandoening die, onder medische begeleiding, beweegzorg nodig heeft. Denk bijvoorbeeld aan reuma, COPD, kanker of bij hart- en vaatziekten
  • Vanwege revalidatie na een operatie of ongeval
  • Voorafgaand aan een operatie om jouw conditie te verbeteren en daardoor sneller te herstellen

Fysiotherapie zorgt ervoor dat je sneller hersteld en zo optimaal mogelijk kunt (blijven) bewegen.

Wat doet de fysiotherapeut?

Wij adviseren, diagnosticeren, begeleiden en behandelen. Tijdens de eerste afspraak wordt geprobeerd een zo volledig mogelijk beeld van de klachten te krijgen. Dit doen wij door vragen te stellen over de klacht waarvoor je behandeld wilt worden en door jou te onderzoeken. Vervolgens stellen we samen met jou een behandelplan op. Dit is een op maat gemaakt behandelplan, elke klacht is anders en ook elk lichaam reageert anders.

Heb je last van problemen met gewrichten, rugklachten of nekpijn? Of wil je herstellen na een ongeluk of ziekte? Dan kunnen onze Fysiotherapeuten veel voor jou betekenen.